Joomla extensions and Joomla templates by JoomlaShine.com
„Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki térségekbe beruházó Európa”
  • Magyar
  • In English
  • Español
English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Belépés

¿Olvidó la contraseña?
¿Olvidó el nombre de usuario?
Crear una cuenta

vadonleso_large

oktk

GPF_MEDOC
Kezdőlap Información de actualidad Friss Hírek A Franciaország nevű bolygón jártunk
Banner
A Franciaország nevű bolygón jártunk PDF Imprimir Correo electrónico
Jueves 09 de Septiembre de 2010 08:11

There are no translations available.

fr1Nyár végén a Felső-Homokhátság Vidékfejlesztési Egyesület szervezésében, a francia GPF Médoc-kal való nemzetközi együttműködés keretein belül 20 térségünkbéli erdész, erdőtulajdonos, illetve erdészeti szakember kapott lehetőséget arra, hogy szakmai horizontjait Franciaországban feszegesse.

Az odautazás augusztus 23-án, hétfőn, Ferihegyen kezdődött. A felszállás körülbelül egy órát váratott magára, azonban ezt a utazóközönség még mindig kevésbé sajnálta, mint az a madár, amely a turbinába tévedve mindezt okozta. Pedig az utasok is nagyon türelmetlenek voltak…

Párizsba érve a fejszámlálást követően taxiba szálltunk és a TGV állomására hajtottunk. A taxis még nyers, tört és akcentusos franciámat is kellemes csalódásnak élte meg, amit én a pozitív hozzáállás jegyében bóknak vettem.

A TGV kedvemre való volt: 290 km\h, végtelen tájak, szélerőművek. Kellemes társ az ablakon való kibámuláshoz, alváshoz, zenehallgatáshoz, gondolatrendezgetéshez.

Bordeaux-ban a vonatról leszállva már várt a busz, ami Pauillac-ba vitt minket. A szimpatikus városka a Gironde-torkolat partján fekszik. Egy kis hotelben kaptunk helyet a település szélén, a kikötőtől néhány száz méterre. A szállás tájolása különösen a napfelkeltekor elfogyasztott reggelinek kedvezett, ami pedig nekünk kedvezett, hiszen az alváson és a reggelin kívül nemigen tartózkodtunk itt.

fr2Keddtől péntekig a GPF Médoc által szervezett erdő- és üzemlátogatásokon, szakmai előadásokon vettünk részt. Laikusként is sok ponton találtam érdekesnek a programot, elsősorban a magyarországi gyakorlattól való különbözősége miatt.

fr4A szakmai programot megtörve csütörtökön Blaye városába utaztunk, ahol a párszáz éve még betörni vágyó angol hadihajók elleni védekezés szolgálatára felépített erődöt tekintettük meg. Egy csillag alakú hatalmas építményrendszer tárult elénk, gyönyörű kilátással, katakombával, éttermekkel, sörözőkkel, üzletekkel.

fr5Az óceán borongós idővel, hatalmas hullámokkal és 20 fokot el nem érő vízhőmérséklettel fogadott azon kevesünket, akik magukat nem kímélve, hacsak 20-30 méter erejéig, de elindultunk a francia parttól az Újvilág irányába. Lelkesedésünk mintegy fél órán keresztül volt képes felülmúlni vacogásunkat. Ezután csatlakoztunk a csapat másik feléhez, akik megelégedtek a víztömeg puszta látványával is. Egy kellemes vacsora után indultunk vissza a szállásunkra, Pauillac-ba.

A hivatalos program lezárására péntek este került sor. A vacsora után a francia és a magyar fél ajándékokat nyújtott át egymásnak, ezzel köszönve meg egyik oldalról a szervezést, másik oldalról pedig a látogatást.

Szombat reggel 6 órakor reggeli, majd buszút Bordeauxba, onnan ismét TGV Párizsba. Rövid séta a csomagokkal, bejelentkezés a szállodába az Avenue du Maine-en, ebéd a Boulevard de Montparnasse-on, majd szieszta ismét a szállodában.

fr6Az utazás fáradalmainak kipihenése nem mindenkinek sikerült 1-2 óra alatt, így a csapat több részre oszlott. Voltak, akik a szállodában maradtak, mások útra keltek a hatalmas fővárosban. Azok is többfelé széledtek, akik útnak indultak. Én az Avenue du Maine – Notre Dame – Louvre – Jardin de Tuileries – Champs Elysées – Diadalív – Eiffel Torony útvonalat választó csapattal tartottam. Lenyűgözött a Notre-Dame előtt hömpölygő tömeg nyüzsgésével szemben az épületen belül uralkodó nyugalom, a Champs Elysées forgatagának sokszínűsége, a Diadalív monumentalitása és természetesen az éjszaka sötétjében kivilágított Párizs látványa Gustave Eiffel remekéről. Az éjfél egy kis sörözőben érte az akkor már három főre fogyatkozott csapatot. Rövid séta, majd megérdemelt elterülés a hotelben.

fr7Egy pillanattal később megszólalt az 5:45-re beállított ébresztő. Villámelkészülés, nagy koncentrálással mutató ujj a földszint gombon, majd a váróban a főnököm hasonló állapotban. Maradék erőnket összeszedve a nyújtózkodó Montparnasse toronynál keltünk útra. Célunk nem volt egyéb, mint belélegezni az ébredő Párizst. Láttuk, amint a felkelő nap első sugarai estig bekéredzkednek a levegőbe, hallottuk a bagettet pakoló pék csoszogását a Montmartre-on, láttam a mosolyt, amit a lágy harmonikaszó formált az arcokra . Eközben vetett ránk néhány pillantást a Sacré Coeur és a Moulin Rouge is. Fél tíz körül járt az idő, amikor visszaértünk a hotelbe. Ezután reggeli, bepakolás, gyülekező, taxi, repülőtér, felhők, Budapest majd Dabas és a csomagom lehuppant az ágyamra, miközben az ismerős hangú puli ugatását hallottam a kertből.

Hajnali metrózás Párizsban

Pacsirta Mátyás

Projekt menedzser

Felső-Homokhátság Vidékfejlesztési Egyesület

LINC 2019 – Parnu, Észtország

Új esély - Komplex fejlesztési program Tatárszentgyörgyön

Erasmus Catalyst 2017

A tematikus műhelymunka és tanulmányút

Előkészítő látogatás - LINC EVENT 2016

No images

Aktuális események

There are no upcoming events currently scheduled.

HFS Fórumok

Föld napi expedíció a Felső-Homokhátságon

Az oldal hibátlan működéséhez Mozilla Firefox vagy Expoler 8 esetleg újabb böngésző szükséges.

Keresés

Ki olvas minket

Tenemos 1233 invitados conectado
Minden jog fenntartva.
Az oldalainkon közölt tartalom újraközlése
és sokszorosítása csak tartalmi és formai